Alles komt goed... - Reisverslag uit Brunei, Maleisië van Agnes - WaarBenJij.nu Alles komt goed... - Reisverslag uit Brunei, Maleisië van Agnes - WaarBenJij.nu

Alles komt goed...

Door: Agnes

Blijf op de hoogte en volg Agnes

30 April 2015 | Maleisië, Brunei

Gisteravond kwamen alle spanningen er even uit...alles was even te veel. De opgekropte emoties moesten er even uit. Dat de koffers zoek waren was voor mij even de druppel die de emmer deed overlopen. Mijn logboek, duikconmputer....alles zit er in...kleding....belangrijke papiertjes van onze dagen in Nepal.....en ga zo maar door.
Dus even flink gehuild....en hebben we elkaar maar eens even stevig vastgepakt.....Tranen en daarna weer door. Na een goede nachtrust ging alles vanmorgen weer een stuk beter.
Bij het zien van de overvloed aan eten en drinken bij het ontbijt had ik het wederom moeilijk....en hier in Brunei weten heel veel mensen niet eens dat er een aardbeving is geweest...die leven in een eigen wereldje.
Maar goed....kleding gewassen met shampoo van het hotel en buiten op de stoelen gehangen om te laten drogen....nou...dat lukt wel met 30 graden hoor. Met de taxi naar Hertz gereden, maar helaas waren alle huurauto's al uitgeleend.
Het mooie was dat het kantoor van Hertz boven de Harley Davidson store zit en daar ook een jongen van de Indended MS Brunei a het werk was en hij heeft contact opgenomen met Boy.....die we in 2012 op de Bike week in Kuala Lumpur ontmoet hebben en ook één van de redenen is om naar Brunei af te reizen. Zijn telefoonnummer zat in Sander zijn koffer...al met al door toeval komen we toch in contact met hem en ontmoeten we elkaar komende zaterdag in ons hotel.

Vervolgens naar een groot winkelcentrum gereden om wat kleding en ondergoed te kopen en wat shampoo etc.
Sander is goed geslaagd....maar voor vrouwen is het echt een drama. Echt te foute kleding....nog meer meuk dan de actie artikelen bij de Action, Zeeman of wat voor foute winkel dan ook. Een bikini???? Nee.....die verkopen ze niet. Ondergoed alleen in de hoge jaren 60 modellen en dan vooral in een huidskleur of een soort verwassen kleur...echt om te gillen. Nou...dan maar weer een handsopje en loop ik wel door met mijn Nepaleese rok van 4,50 euro en t-shirtje van H&M.

Lekker inkopen gedaan bij een supermarkt....allemaal lekkere dingen en afgesloten met een pizza bij de pizzahut. Gatver.....niet te vreten. 2 pizza en frisdrank voor 45 euro....ha ha ha. Sander zit nu aan de Nasi via de roomservice.

Maar goed...teruggekomen uit de stad met onze huurauto van Avis hoorde we van de conciërge dan onze koffers vannacht naar Brunei komen en morgen tussen 9 en 10 bij het hotel afgeleverd worden.
Dan ben ik toch blij dat ik niet een soort burka gekocht heb (ook al zullen daar de meningen over verschillen).

Lieve allemaal.....wij gaan zo lekker slapen en morgen weer een mooie dag in Brunei.

Groeten uit het prachtige Empire hotel te Brunei

Ik probeerde foto's toe te voegen, maar dat lukte niet....helaas.

• 30 April 2015 - 17:33

Nancy:

Hoi Lieve schat!!! Moest ook gelijk even en traantje wegpinken toen ik dit bericht van jou las??

Probeer maar weer even te genieten van alles!!!!
    Dikke knuffel van mij en Romy