Welcome to George Town - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Agnes - WaarBenJij.nu Welcome to George Town - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Agnes - WaarBenJij.nu

Welcome to George Town

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Agnes

09 Januari 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Deel III van onze reis is in zicht. We zitten momenteel in George Town, op het eiland penang, waar het erg mooi is en het zonnetje flink schijnt. Ik begreep dat er in Nederland volop geschaatst wordt?! Dan is het af en toe niet te bevattten dat bij ons de airco in de kamer meestal op 24 graden staat om af te koelen. Lache!!

Ik ga nog even terug naar waar ik gebleven was, Melaka.
Op zondag de 4e zijn we de stad gaan verkennen, maar Sander had nogal last van mijn buik. Aan het eind van de middag liep hij krom van de steken, dus zijn we maar naar een EHBO geweest bij het ziekenhuis achter ons hotel. (Nadat ik klaar was met het vorige berichtje op deze site te zetten, ha ha ha). Hij heeft inmiddels een abonnement, dus de service was snel en goedkoop en met weer een flinke berg pillen terug naar het hotel, waar het de volgende dag weer een stuk beter ging.
De stad Melaka is super mooi en rustig. Af en toe zie je een verdwaalde blanke toerist lopen, maar dat is ook alles. Supermooie tempels, waar we wat kaarsen en wierook aangestoken hebben.
In een antiek winkeltje heeft Sander een mooi beeld gezien en die heb ik voor hem gekocht. Zelf heb ik een leuke tas gescoord, verder heb ik me heel goed ingehouden.
Om 17 uur kwamen ze de auto brengen, een giga bak (Nissan 4WD) en zijn we direct een stuk gaan rijden, zonder een kaart mee te nemen (kan toch niet zo moeilijk zijn?), en dus kwamen we na 2,5 uur weer aan in het hotel, ha ha ha.
's Avond maar in de buurt van het hotel gaan rondtoeren en een Ganesha beeldje voor in de auto gekocht om ons te beschermen tegen alle onheil op de grote wegen....foute Indiaase CD's erbij en rijden maar....heerlijk!!

De volgende dag hebben een rit gemaakt van 6 uur naar Tanah Rata in Camaron Highlands....wat vanaf de snelweg een prachtige route is met schitterende vergezichten door de bergen en dalen en theeplantages e.d. We zagen zelfs nog een indiaan lopen met een klein doekje om ;-)
Levensgevaarlijk daar, ha ha ha

Het hotel was erg simpel, maar dat wisten we al, maar de badkamer was wel weer supergroot. De inrichting lijkt alsof oma is overleden en alle spulletjes in die kamer zijn neergezet (want wat moet je er mee?) en het ruikt muf, maar ook hier weer een supermooi uitzicht...dus wat wil je voor 17 euro pp incl. ontbijt?
Maar goed, er liepen wel erg veel bejaarden rond in Al Bundy broeken (terlenka) en grijze kleurspoelingen, en aangezien er de volgende dag alleen maar wandelingen in de omgeving van het hotel op het programma stonden, zijn we na een prima nacht rust een heerlijk ontbijt, gevlucht naar Ipoh.
Daar hebben we een hotel gevonden en waren we de enige toeristen aldaar. 's Avond een lekkere massage meegepikt, na het geslenter door de stad. Er is hier niet veel om te gaan bekijken, maar bij het CS zagen we een prachtige (nieuwe) tempel, die we de volgende dag zouden gaan bezoeken, want het was werkelijk te warm om te lopen.
Enne....Koen gebeld...die werd 30 jaar!!

Dus...de volgende dag vertrokken naar Penang, maar onderweg de stop bij het tempeltje. Op dat moment was er net een heilige aan het zegenen, dus dat was magisch. Echt een supermooie budistische tempel en dan die man die ons ook nog zegent en voorziet van een stip op ons voorhoofd...wow!!
Een plaatselijke dame heeft ons nog wat (gezegende) bloemen gegeven voor onze Ganesha in de auto...lief hoor....dus een soort GOEDE REIS toegewenst gekregen.
De rit naar Penang was weer erg mooi en George Town is een mengelmoes van diverse religies en ook al zijn er hier meer toersiten, het is niet storend of vervelend.
's Avonds in een de bar 10 Bailey's gedronken voor maar 130 Maleisische Ringits, dus dat zal vanavond wel weer herhaald worden (in Ipoh hadden we er maar 6 voor dat zelfde bedrag).

Vanmorgen na het ontbijt rondgereden op Penang en zijn we bij de welbekende Snake tempel geweest....ohhh...echt verschrikkelijk. Een paar slangen in een boom gedumpt en 2 in een halletje waar je mee op de foto mag. Te lachwekkend!! En er worden daar giga veel toeritsten gedumpt door hun reisleiding, ha ha ha.
Wij zijn doorgereden naar een Aquarium....wat niet veel bijzonders was, maar wel leuk om te zien. Beetje traditie bij ons om een Zoo en/of Aquaria te bezoeken. Entree 5 RM, dus wat kun je daar voor verwachten? Dat is net iets meer dan 1 euro.
Vervolgens het hele eiland over gegaan, de gehele kuststrook gevolgd en vanavond George Town weer in om te snuffelen naar tierelantijntjes.
Morgen vertrekken we naar Lumut, waar we waarschijnlijk een dagtrip naar Pankor island gaan maken. We zullen wel zien.

Ik ga nog even de reacties checken op het vorige bericht. Iedereen weer veel liefs en tot de volgende keer. XX Aggie

Sorry voor de spelvoutn, maar ik heb geen zin om iedere keer de tekst na te lezen.

• 09 Januari 2009 - 09:59

De Pico's:

Het is hier om 10.57 uur -6. Maar de zon schijnt en het is net een kerstkaart.
    Goh sneu hoor, is het een keer echt winter in Nederland zit je in een tropisch land....

Veel plezier!!!

• 09 Januari 2009 - 11:22

Max:

Zijn er ook lieve kittens daar?

• 09 Januari 2009 - 16:45

Gerda En Gerard:

Hallo Agnes en Sander,

Gelukkig dat jullie een soort abonnement hebben op het bezoeken van ziekenhuizen en doktoren, en dat dit laatste ziekenhuis zo dicht bij is. Ondanks dat merken we ook dat jullie genieten en daar ging het tenslotte om. Tot het volgende bericht.

Gerda en Gerard xxx

• 09 Januari 2009 - 18:13

Trude Zusje:

Lieve allebei met stip op jullie voorhoofd hiiihih!!

Geloof niet dat sanderr zijn lichaam doorheeft dat hij op vakantie is, maar gelukkig kunnen jullie daar terecht en kan sanderr toch nog in de sferen meegaan.
    Sterkte voor hem!
    OOooooh agnes het klinkt zo heerlijk als je het over magische momenten en inzegeningen hebt enzo...zal zograag ff mee willen kijken en willen mee proeven van datgene wat je hier in dit kikkerland (bijna) niet hebt.
    Geniet van alle vredige momenten en alles wat nog verders op jullie pad komt en wat jullie in de zee tegenkomen.

Heel veel liefs van ons aan de 2 stippiesbezetters en dank je voor je schrijven.
    XxxX XxxX

• 10 Januari 2009 - 14:22

Marja (Thomas Cook):

Hallo Sander en Agnes,
    Wat een heerlijke reis is het toch, die jullie maken. Nog heel veel plezier! Jammer dat heenreis niet helemaal vlotjes is verlopen. Ben benieuwd hoe jullie straks Dubai ervaren.
    Groetjes en nog een fijne reis,
    Marja Zwartbol

• 20 Januari 2009 - 08:23

Nanette:

Hallo lieve Agnes en Sander!
    Heb vandaag ik één keer al je verhalen gelezen en wordt er helemaal jaloers van (behalve het billenprikverhaal in Jakarta). Vooral jullie Ambon-tijd smaakt naar meer, wil straks uitgebreid in geuren en kleuren nog meer horen. Geniet nog van alles daar, het lekkere eten! Kus, Nanette

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Op 16 december zullen Sander en ik vertrekken naar Indonesië.We zullen eerst 4 dagen verblijven in Jakarta, voordat we naar de Molukken zullen vertrekken om daar Ambon te gaan bekijken, wat geschiedenis op te snuiven en met name de onderwaterwereld te gaan verkennen. Op 3 jaunari 2009 vliegen we door naar Maleisië, waar we bijna 2 weken de Westkust gaan verkennen met een 4Wd om vervolgens weer uit te rusten en te gaan duiken op de Malediven.
Vorig jaar liep dat wat mis, dus gaan we het gewoon weer over doen, natuurlijk weer in die prachtige waterbungalow, waar de vissen onder door zwemmen en het snorkelen al een belevenis is. Deze keer hopen we wel te kunnen gaan duiken en manta's van dchtbij te kunnen zien.
Na het zonovergoten eiland, gaan we nog even 4 dagen genieten van onze lievelings wereldstad Kuala Lumpur, gewoon om te genieten van de mensen, het eten en alle leuke verrassingen 'om de hoek'. Telkens weer zien we nieuwe dingen en komen we op plekken die de stad nog heerlijker maken dan hij al is. Tenslotte nog een 4 daagse stopover in de 1001 verleidingen stad Dubai. Want De Burj Dubai mag dan pas in juni 2009 opgeleverd worden, het zal eind januari vast al indrukwekkend zijn om te zien. Misschien even met een jeep door de duinen, of lekker je neus tegen etalageruiten drukken om al het glimmende goud te bekijken. We zitten in het oude gedeelte van de stad, dus zullen er ook nog 'echte' markten zijn, waar de lucht van de kruiden in je neus prikken en de felle kleuren van stoffen en kleden je in een fata morgana doen laten verdwijnen. Op 29 januari landen we weer in Dusseldorf, om weer terug in de werkelijkheid te belanden.
Ik hoop tussendoor deze site bij te houden met onze belevenissen, maar het is niet altijd makkelijk om ergens achter een computer te kruipen en contact met de bewoonde wereld te leggen. Omdat het toch 6,5 week is dat we weggaan, hoop ik op deze manier toch het thuisfront te laten zien wat we allemaal zullen gaan beleven.
Inmiddels zijn alle tickets geboekt, alle hotels gereserveerd en reisgidsen gelezen om zoveel mogelijk te gaan zien en ontdekken. Ons doel deze vakantie is genieten van de mensen, de onderwaterwereld en de natuur en tenslotte ook het zonnetje op een prachtig wit strand, om vervolgens weer maanden te kunnen nagenieten van alles wat ons weer is overkomen.