Deel II is gestart.....Selamat Tahun Baru 2009 - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Agnes - WaarBenJij.nu Deel II is gestart.....Selamat Tahun Baru 2009 - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Agnes - WaarBenJij.nu

Deel II is gestart.....Selamat Tahun Baru 2009

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Agnes

04 Januari 2009 | Maleisië, Malakka

Allemaal de beste wensen voor 2009!!
Wij zitten inmiddels in Maleisie en deel II van de vakantie is dus begonnen.
We hebben een ongelofelijk mooie en fijne tijd gehad op de Molukken en we hadden er best moeite mee om daar te vertrekken.
Ik ga proberen alles in het kort te beschrijven, maar mochten mensen mijn persoonlijke dagboek willen lezen van deze vakantie, dan komt dat in Februari wel.
Nou....daar gaat tie dan (op z'n Rotterdams):

In Jakarta is Sander naar het ziekenhuis geweest, waar hij 5 verschillende pillen heeft meegekregen en een flinke spuit in zijn kont. Er stonden op een gegeven moment 4 zustertjes bij, want die witte billen van Sander waren natuurlijk interessant.
Hij is daar goed van opgeknapt, dus met een gerust hart konden we naar Ambon vertekken. (Bezoek arts in ziekenhuis kost 5 euro, ha ha ha, mooi he?)

Na een flinke vertraging op Ambon aangekomen (we hadden onze horloges ook nog eens een uur te vroeg staan, whoeps), kwamen we aan op Ambon. Wat een waanzinnig mooi groen land is dat...en groot!!!
Ik had een leuk eiland verwacht, maar dit was toch een stuk groter dan verwacht.
Het huisje was simpel, maar het bed erin was enorm en een super matras van 2x120 breed, dus lakens van meer dan 2,5 meter breed. Ohhhh...echt zalig.
De mensen in Lahatulu zijn enorm lief en vrolijk. De kinderen zijn hier zo enorm puur en lief. Ze zingen en spelen de hele dag in de zee en als je over straat loopt, willen ze je allemaal een hand geven....en nee....daar hoeft dan geen geld in gelegd te worden.
Ook vinden ze het gaaf om op de foto te gaan, dus als je een camara hebt, dan vliegen ze op je af als je een foto hebt genomen, want die willen ze dan gelijk zien en gieren ze van het lachen. One more miss Agnes!!!!
Waarschijnlijk wordt ik een dezer dagen opgepakt voor kinderporno, want de meeste zwemmen in hun blote kontterikkie.

De onderwaterwereld was waanzinnig...zulk helder water en zo enorm veel vissen/beestjes gezien die we alleen nog maar in duikmagazines en boeken gezien hadden (Ghostpipe fish, Harlequin shrimp, etc.etc en allemaal verschillende mini garnaaltjes en giga veel fel gekleurde slakken).

Op 23 december hebben de mensen van het duikcentrum en het 'resort' een kerst BBQ georganiseerd, met vlees en vis en waarbij ze met zijn allen (25 man of zo) voor iedereen Ambonese liederen gezongen hebben....kippenvel zo mooi. Ook met Oud en Nieuw het zelfde verhaal + dat daar de lokale kinderen ook nog een lied voor mij persoonlijk hebben gezongen....voor miss Agnes....want ik heb daar vrienden en vriendinnetjes gemaakt. (ja ja....jullie geloven dit vast niet, maar ook ik kan van kinderen houden). Het was best heftig, want ik voelde me opgelaten, maar natuurlijk enorm trots en voelde me zeer vereerd.
Sander had een fles Vodka gekocht in de stad en die stond op een gegeven moment op de dansvloer tekeer te gaan. Het was een onvergetelijke oudejaarsavond.

Sander is een dag met 'zijn vriend' Rudy van de duikschool naar Ambon stad geweest, en dat was ook erg leuk. Ik ben maar bij het huisje gebleven....daar wil je als vrouw niet bij zijn, het was toch een 'mannending'. Rudy van de duikschool had het zo naar zijn zin met Sander, dus hij had speciaal een dag vrij had genomen om Sander Ambon te laten zien. Rudy is net bezig met zijn opleiding voor het duiken en ging vaak met ons mee. Toen hij zijn eerste grote Frogfish vond, heb ik foto's van hem gemaakt onder water en hebben Sander en ik die afgedrukt in Ambon stad en hem kado gegeven. 2 grote foto's voor hem en 2 kleine om naar zijn ouders te sturen. Zo blij als een kind was hij.
Eigenlijk best bizar dat foto's voor ons zo gewoon zijn....maar die mensen hebben meestal geen camera, dus als je dan foto's neemt en af laat drukken in de stad (voor 60 foto's waren we iets van 5 euro kwijt of zo, inclusief die 2 vergrotingen en fotolijst). Als je de foto's dan uitdeelt aan de kinderen en hun ouders, dan doe je ze heel erg veel plezier.

Ook hebben we een enorm maffe Italiaan ontmoet... Giorgio..... een flinke rasta man....zo gek als een deur, waar we zo ontzettend mee gelachen hebben. Met hem hebben we één van de leukste duiken ooit gemaakt. Iedereen aan boord was vrolijk en tussen de duiken door in een baaitje om te luchen ging Gorgio op het dak van de boot staan dansen, tot grote vreugde van de lokale kinderen. Ik vertel thuis wel meer leuke verhalen over onze belevenissen met Giorgio.

Ook hebben we Rita en Guido ontmoet. Zij komen uit Duitsland, maar wonen in Jakarta. Zij is daar lerares en hij geniet van de vrije tijd zullen we maar zeggen. Hele relaxte mensen, die zulke mooie verhalen kunnen vertellen over al hun reizen, zonder daar over op te scheppen. Ik had met Rita een hele goede klik, net alsof we elkaar al eerder ontmoet hadden. Ik hoop ze weer een keer te zien in de toekomst.

Maar goed.....we hebben een super tijd gehad...heel veel lieve mensen ontmoet en nu zitten we weer in Maleisie.
Het is hier een stuk kouder....maar voor het rondlopen in de stad is dat wel lekker. Melaka is erg mooie stad met veel oude historische gebouwen. Ik moet me enorm inhouden om niets te kopen, want ze hebben hier ook zulke gave winkeltjes. Ohhhh...dat is leuk voor de kleine van Kim? Oooohhh...dat is leuk voor mijn zusje (ja Trude....veel Indiase invloeden hier).....en ik heb onderweg in het vliegtuig al een mooi horloge voor Koen gezien (Tag Heuer Grand Carrera), dus volgende week in Chinatown maar even checken of die ook als imitatie te koop is.

Lieve Gerard & Gerda, Trude en Moos: ik had jullie beloofd om op 4 januari te bellen, maar de eerste 3 minuten kosten al een tientje....dus we wachten wel tot we in Kuala Lumpur zijn.

Suzan...ik raad je echt aan om hier een keer heen te gaan...ik weet zeker dat jij ook enorm gaat genieten van dit land.

Ik moet nu afsluiten, want de volgende staat al weer klaar. Ik heb nog 3 minuten. Ik probeer in KL weer een bericht te plaatsen. Iedereen bedankt voor de leuke en lieve reacties.....en een dikke pakkerd van mij voor jullie allemaal!!!!!!!!!

• 04 Januari 2009 - 08:40

Sandra:

Hey Agnes en Sander,

Als allereerste een gelukkig en gezond 2009 toegewenst voor jullie, jullie hebben weer een hoop meegemaakt, ik zit echt te genieten van de verhalen. Misschien ga je onze kinderen ook nog wel leuk vinden (hahaha). Veel plezier en lekker genieten.

Dag hooooooooooor
    Dikke kus, Sandra

• 04 Januari 2009 - 08:58

Gerda En Gerard:

Ha blanke "bofkonten"

Wat klint het allemaal geweldig! De foto's denken we er maar bij. We zullen daar dan maar niet al te veel fantasie bij verzinnen, want anders eindigt het nog met een half dozijn geadopteerde kindertjes uit de Molukken (haha).
    Hier alles okay! Een schitterend 2009 gewenst en veel plezier bij deel 2 van jullie superreis.

Gerda en Gerard xxx

• 04 Januari 2009 - 19:10

Monique:

Gelukkig nieuwjaar samen.
    Machtig om dit zo mee te beleven met jullie. Super.
    Het is hier erg koud, heb al 2 keer geschaatst.
    en veel de auto geschrapt.Hier gaat alles goed. Morgen weer werken weer in de regelmaat.Geniet nog lekker van de vakantie en het bellen komt van zelf of niet maakt niet uit als het maar goed gaat de rest komt als je thuis bent. Groetjes van Monique xxxxxxxxxxxxxxxx

• 04 Januari 2009 - 19:11

De Pico's:

Hééé vakantiegangers,

Jullie ook een geweldig 2009 toegewenst! Het jaar is iig al fantastisch begonnen zo te lezen.

Geniet (weer) van Maleisië en hou ons op de hoogte.
    Geinig he die Nederlandse invloeden in het gebied waar jullie nu zitten.

Groet en hugs from us

• 04 Januari 2009 - 21:17

Marleen, Lukas, Max:

Hoi Agnes en Sander,

Leuk zeg al die verhalen! Hier was de kerst ook erg gezellig, ook uiteraard wat spelletjes met Koen gedaan. Oud en nieuw was bij ons thuis en een groot feest, achteraf ook een flinke bende maar dat hadden we er voor over....Nou ga zo door met genieten en ik zie graag het volgende verhaal tegemoet....!
    Greetings

• 05 Januari 2009 - 19:24

Eline:

Een gelukkig, gezond & liefdevol 2009 toegewenst. Leuk om te horen dat jullie genieten van de vakantie. By the way, ik heb de " hoofdprijs" gewonnen op je kraslot, 8 euro:-)
    Geniet van de komende weken en ben benieuwd naar de volgende update.

• 06 Januari 2009 - 14:42

Trude Zusje:

Hoij lieve allebei.

Wat fijn voor sanderr dat hij er zo snel weer bovenop was en dat zijn perzikje zo in de picture was bij de zustertjes hiihih.
    Zo te lezen steekt het mollukse avontuur boven veel avonturen uit die jullie de afgelopen ruim 6 jaar met elkander hebben beleeft tijdens de vakanties.
    Heerlijk om te weten dat het fantastisch gaat en met ook weer een aantal zielsmaatjes die jullie pad kruisen.

Sneeuwbalhuggies van ons aan de bruine duikers.
    XxxX XxxX XxxX

Verslag uit: Maleisië, Malakka

Op 16 december zullen Sander en ik vertrekken naar Indonesië.We zullen eerst 4 dagen verblijven in Jakarta, voordat we naar de Molukken zullen vertrekken om daar Ambon te gaan bekijken, wat geschiedenis op te snuiven en met name de onderwaterwereld te gaan verkennen. Op 3 jaunari 2009 vliegen we door naar Maleisië, waar we bijna 2 weken de Westkust gaan verkennen met een 4Wd om vervolgens weer uit te rusten en te gaan duiken op de Malediven.
Vorig jaar liep dat wat mis, dus gaan we het gewoon weer over doen, natuurlijk weer in die prachtige waterbungalow, waar de vissen onder door zwemmen en het snorkelen al een belevenis is. Deze keer hopen we wel te kunnen gaan duiken en manta's van dchtbij te kunnen zien.
Na het zonovergoten eiland, gaan we nog even 4 dagen genieten van onze lievelings wereldstad Kuala Lumpur, gewoon om te genieten van de mensen, het eten en alle leuke verrassingen 'om de hoek'. Telkens weer zien we nieuwe dingen en komen we op plekken die de stad nog heerlijker maken dan hij al is. Tenslotte nog een 4 daagse stopover in de 1001 verleidingen stad Dubai. Want De Burj Dubai mag dan pas in juni 2009 opgeleverd worden, het zal eind januari vast al indrukwekkend zijn om te zien. Misschien even met een jeep door de duinen, of lekker je neus tegen etalageruiten drukken om al het glimmende goud te bekijken. We zitten in het oude gedeelte van de stad, dus zullen er ook nog 'echte' markten zijn, waar de lucht van de kruiden in je neus prikken en de felle kleuren van stoffen en kleden je in een fata morgana doen laten verdwijnen. Op 29 januari landen we weer in Dusseldorf, om weer terug in de werkelijkheid te belanden.
Ik hoop tussendoor deze site bij te houden met onze belevenissen, maar het is niet altijd makkelijk om ergens achter een computer te kruipen en contact met de bewoonde wereld te leggen. Omdat het toch 6,5 week is dat we weggaan, hoop ik op deze manier toch het thuisfront te laten zien wat we allemaal zullen gaan beleven.
Inmiddels zijn alle tickets geboekt, alle hotels gereserveerd en reisgidsen gelezen om zoveel mogelijk te gaan zien en ontdekken. Ons doel deze vakantie is genieten van de mensen, de onderwaterwereld en de natuur en tenslotte ook het zonnetje op een prachtig wit strand, om vervolgens weer maanden te kunnen nagenieten van alles wat ons weer is overkomen.