Aftellen is helaas gestart.... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Agnes - WaarBenJij.nu Aftellen is helaas gestart.... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Agnes - WaarBenJij.nu

Aftellen is helaas gestart....

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Agnes

25 Januari 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Het is echt balen dat we het eind evan de vakantie in zicht hebben, want deze vakantie is zo geweldig! Maar ja, het is ook wel weer fijn om (schoon)familie en vrienden te zien. Het liefste even een hug geven en dan direct weer weg, ha ha ha, en sommige neem ik wel mee als extra bagage in mijn koffer ;-)

Ik ga even terug in de tijd (Tempo Dulu), naar 9 januari.
George Town, Maleisie.
's Avonds zijn we little India gaan bezoeken en daar kwamen we toevallig midden in een ceremonie terecht. Muzikanten, een flinke praalwagen met een heilige man er op en natuurlijk allerlei mensen in zoveel mooie kleuren om je heen. Hier worden wij allebei erg stil van en staan we op een stoepje tussen de mensen in heerlijk te genieten. Na afloop sprak ik een Hindoestaanse vrouw, die mij voorzag van een stip op mijn voorhoofd en die vertelde mij dat we erg " lucky' moesten zijn, want deze ceremonie was maar 1x per jaar. Ik kan nu wel gaan uitleggen wat het voor ceremonie is, maar dat staat allemaal in mijn geschreven reisdagboek.In ieder geval liepen we stralend verder en kwamen we nog in een winkeltje uit met prachtige beelden en tierelantijntjes. Daar heb ik een heel erg mooi beeld van Sander gekregen...helemaal blij!!
Terug in het hotel (natuurlijk) nog wat Bailey's gedronken en de koffer vast in orde gemaakt voor vertrek naar Lumut. We hadden daar geen echte verwachtingen van, want Lumut is eigenlijk een plaats waar de ferry naar Pankor Island vertrekt en verder niets. En het hotel zit ver buiten dat centrum, dus geen idee wat ons te wachten zou staan. Nou.....dat overtrof onze verwachtingen. Na een lange maar hele, hele mooie rit (met mooie longhouses, chineese begraafplaats bezocht en een mini schilpaddenopvangcentrum) kwamen we bij toeval een bordje Swiss Garden resort tegen, alleen stond er Golf resort achter en hoe verder we reden op dat weggetje naar het resort toe, des te meer we dachten dat dit het verkeerde Swiss Garden hotel moest zijn.
Maar zo waanzinnig mooi daar.....tussen de bossen door en prachtige uitzichten naar de zee, langs een enorme golfbaan en het werd steeds mooier en mooier naar mate we bij het hotel aankwamen. Onderweg apen gezien....wilde apen!!

De entree van het hotel was overweldigend en ik liep dan ook met de voucher naar binnen, met de verwachting weer doorgestuurd te worden naar het ander Swiss Garden hotel (zal wel een rukbunker hotel worden). Maar nee hoor...we zaten goed!!! Huh?? Echt?
Helemaal happy, en een supermooie kamer, en zalig eten en een enorm mooi zwembad, met uitzicht op de zee en Pankor Island. Jullie snappen wel dat we hier heerlijk genoten hebben.

De volgende morgen was ik al vroeg wakker en ging ik op balkon zitten om wat te lezen en een lekker sigartje te roken + een glaasje cola en wat bisquietjes. Ik zat lekker ontspannen naar de geluiden vanuit het bos te luisteren, toen er ineens een aap op mijn balkon sprong, en nog een flinke ook. Ik schrok me kapot.
Ik had niet verwacht dat die beesten op het balkon konden komen. En blazen dat kreng....net zo vals als Felix. Dus ik mijn spullen bij elkaar rapen en snel de balkondeur door de kamer in en Sander roepen. Die vond het natuurlijk ook prachtig en hebben we hem een likkoekje gegeven.
Als je dan ziet hoe ze dat opeten....zo mooi...dan zijn het net mensjes...lekker peuzelen en hun handjes aflikken....lief (maar vals!!). Niet te veel, want het zijn wilde apen en dat moeten ze ook blijven. Ik moest trouwerns wel aan jou denken Eline....jij had toen toch een aap in je kamer staan?! Waar jij je helemaal van rotschrok?)
Een leuk flimpje van de aap gemaakt en wat foto's, ongecensureerde foto's, want dat beest had een enorme zak, en daar kon ik niet omheen. (Jammer dat ik hier geen foto's bij kan plakken he? ha ha ha)

Na het ontbijt zijn we naar Lumut gereden want we waren te onrustig om in de zon aan het zwembad te gaan liggen en wat inkopen gedaan. In de middag hadden we een afspraak gemaakt om een golfles te nemen en dat was superleuk!!
Het was nog wel bloedjeheet, maar dat mocht de pret niet drukken. Ik bakte er niet veel van, maar Sander was echt goed!! Vooral tijdens het laatste onderdeel....lange afstand meppen. Mooie houding en flinke afstanden. Ik heb op film het bewijs dat hij het balletje 130 meter ver tikte. (leuk filmpje trouwens).

's Avonds maar weer wat drankjes weggetikt onder het genot van 8-tracks....3 zangeresjes en een foute toetsenbordspeler....te foute muziek....maar wel stemmen als nachtegaaltjes.

Tjeetje...ik ben pas bij 12 januari...zucht....te veel te vertellen.....ik sla wat dingen over hoor....12 januari kwamen we dan eindelijk aan in Kuala Lumpur...in Sander zijn lievelingshotel Crown Plaza Mutiara.
Beefburger hotel noem ik het inmiddels, want de beefburgers zijn hier zo lekker dat Sander ze eeet tijdens de lunch, via roomservice en bij het diner. Ha ha ha. Maar dat mag ook wel een keertje, want verder hebben we van alles en nogwat weggegeten, want we voorheen niet aten.
In KL zijn we gaan shoppen en een waanzinnig mooi beeld gevonden die inmiddels al via DHL in Groesbeek ligt. (Ik heb inmiddels al zwart op wit staan dat als er iets met Sander gebeurd...ik het beeld erf!! Datum en handtekening erbij....en dat terwijl hij niet onder invloed van drank was). Het is zo heerlijk om weer in KL te zijn, dat is toch wel onze lievelingsstad hoor. En het ook fijn om te weten dat we er straks nog een paar dagen terug komen.

Dus lekker genoten van de stad en koffer weer gepakt voor de Malediven, waar we wat vermoeid aankwamen. Zo...en regen!!! Nee...geen buitjes, maar bakken water uit de hemel. 2 dagen lang! Dat hebben wij weer dachten we....maar gelukkig is het daar bij gebleven. De rest was zon, zee en het balkon van onze waterbungalow. Lekker in je blote kont op balkon, niemand die je ziet. En...natuurlijk wezen duiken. We hebben haaien, eagle ray's, grote kreeften. Napoleons en bumpheads....en hebben daar ook onze eerste Manta ray gezien...wow, wow, wow, wat enorm gaaf. Voor ons was 20 januari geen Obama dag...maar Manta Ray dag...voor de geschiedenisboeken.

We hadden een maffe Italiaan als instructeur (je mag niet samen duiken, er moet iemand mee), echt mooi mannetje....als die begon te praten, dan had je het gevoel of iemand een hele slechte immitatie maakte van een Italiaan die Engels sprak (heee Koen?!). Ik vond hem op dag 1 een beetjke glad.....maar eerlijk is eerlijk....hele gezellig kerel met veel humor.

En dan het eten!! Nee....wat een toplocatie om te eten zeg. Ik kan me niet herinneren dat het de vorige keer ook zo lekker was als deze keer. We zaten deze vacantie wel in een ander restaurant (niet tussen dat'gewone' volk dat een gewone beachbungalow heeft, ha ha ha), dus misschien had dat er mee te maken. Heel veel vis gegeten....allebei...en wie ons goed kent, weet dat dit niet vaak gebeurd....maar dit was onweerstaanbaar. Gegrilde Jackvis, Red Snaper, gefritturde anannas en appel, Tonijnnoodles en appelkruimeltaartjes en zalige kwarktaartjes.....jammie...jammie. ALORE!!

En toen weer terug naar KL. Lange vlucht gehad met een tussenstop...maar nog wel op tijd voor het ontbijtbuffet! We hebben hier wat extra nachten geregeld, zodat je niet bij aankomst 4 uur moet wachten voordat je je kamer in mag en ook niet met vertrek al om 12 uur uit je kamer moet zijn....dat is helemaal niets met lange reizen voor en achter de boeg. Zo slim zijn we inmiddels wel geworden.

Dus, vandaag is het de 25ste januari....vannacht vliegen we naar Dubai en nu genieten we nog even van KL stad. Shoppen, enorme stukken wandelen op je teenslipper (ooohh...spierpijn in de kuiten) en lekker rondneuzen in allerlei straatjes en steegjes.
Gisteren nog erg gelachen....ik dacht ook eens een beefburger te nemen, na al die lekkermakende blikken van Sander als hij zit te smullen. Dus...ik mijn burger op mijn bord....en daar moet naturlijk een beetje ketchup op....ik pak die Heinzfles beet om flink te schudden....nee...kut...zit de dop er niet goed op....het restaurant eronder....ik eronder...in mijn oog...mijn haar...op mijn gezicht....mijn t-shirt en mijn rok (oh nee, Sandra haar rokje...ja...die witte rok Sandra!!). Wat een drama was dat....en die ketchup prikte enorm in mijn oog, dus ik naar het toilet gelopen om het eruit te spoelen...maar daar stonden 4 chineese meisjes die zich rot schrokken van al dat bloed. What happend? Are you oke? Ha ha ha. Leuk he?
Even de boel gesopt en terug naar de tafel, want de hamburger wordt koud!! We hebben er in ieder geval smakelijk om gelachen, en de bediening ook. Nadien natuurlijk, want toen ze zagen dat wij er om zaten te lachen, durfden zij het ook.

Nou...ik ga weer naar de kamer.....Sander ligt even te slapen....die heeft gisteren iets te veel gedronken, omdat hij niet kon slapen. Dus wat extra drankjes om in slaap te komen!! Eerlijk is eerlijk...het werkt wel....alleen pas na het kotsen in de wc. Maar wel blijven lachen...dus respect voor hem, ha ha ha. Ik moest ook zo lachen om zijn dubbele tongval. Oh oh....we hebben echt veel plezier deze vakantie. Ik heb echt nog nooit zoveel gelachen tijdens de vakantie als deze.

Ik denk dat ik pas thuis weer een nieuw stuk zal typen.....dus tot snel allemaal. G&G....tot op het vliegveld...veel plezier in de big city Dusseldorf de avond ervoor. Ennne Koen....horloge is niet gelukt...allemaal troep volgens Sander (mij maakte het niet uit...het was toch maar voor de show, ha ha).dus we wagen nog een poging in Dubai.
Lieve allemaal.....vanaf de 30ste ben ik weer live bereikbaar en aaibaar.
Groeten van de grote en kleine baas

  • 25 Januari 2009 - 07:21

    Gerda En Gerard:

    Hallo Lieverds,

    Als je er voor staat denk je, och, nog 6 weken in het vooruitzicht, maar achteraf is het voorbij voordat je het in de gaten hebt. Vooral als er zo veel leuke en bijzondere dingen te beleven zijn.
    Jullie zijn net te laat in Dubai om Maxima en W.A. even persoonlijk te ontmoeten. Zij zijn gisteren weer naar huis gevlogen. Ook zonder hen zullen jullie je in Dubai "de koning te rijk" voelen.
    Wij kijken uit naar het "weer-zien" in Dusseldorf dat in elk geval voor ons ook weer een bijzondere ervaring zal zijn.

    See you soon (donderdag) xxx Gerda en Gerard.

  • 25 Januari 2009 - 07:22

    Gerda En Gerard:

    Hallo Lieverds,

    Als je er voor staat denk je, och, nog 6 weken in het vooruitzicht, maar achteraf is het voorbij voordat je het in de gaten hebt. Vooral als er zo veel leuke en bijzondere dingen te beleven zijn.
    Jullie zijn net te laat in Dubai om Maxima en W.A. even persoonlijk te ontmoeten. Zij zijn gisteren weer naar huis gevlogen. Ook zonder hen zullen jullie je in Dubai "de koning te rijk" voelen.
    Wij kijken uit naar het "weer-zien" in Dusseldorf dat in elk geval voor ons ook weer een bijzondere ervaring zal zijn.

    See you soon (donderdag) xxx Gerda en Gerard.

  • 25 Januari 2009 - 10:56

    Marleen:

    Tja jullie hebben ook zoveel pech; 6 weken vakantie, luxe resorts, heerlijk eten, lekker duiken, een zeldzame optocht ja en dan óók nog die regen twee dagen, WAT EEN PECH!

  • 25 Januari 2009 - 12:27

    Trude Zusje:

    Lieve vakantievierders.

    Dit zal je pas lezen als je weer in je eigen huttie bent, maar dan zal je echt nog wel in een vakantieroesje verkeren.
    Je enthousiasme en warmte naar en in deze zalige tijd springt gewoon tussen de lettertjes door.Heerlijk zo is het net of ben je toch niet zo heel erg ver weg.De volgende vakantie mag je ook wel deze log gebruiken hoor, is wel zo COOL!!Hiihi..!
    Het zal nu nog wel langer voor jou en sanderr duren voordat jullie weer gewend zijn in dit kikkerlandje.
    Maarrrrrrr zulke vakanties houden jullie wel in de smaak om terug te gaan en veel plekken weer te bezoeken.

    Kijk er enorm naar uit om je weer te zien, ruiken, voelen, horen enz.En ook om even van je ontspannenheid te kunnen meeproeven.
    Fijn ook dat er dit keer niets bijstond over sanderr zijn buikirritatie of verkoudheid...is wel zo lekker voor mijn zwager.

    Liefssssss aan de exotische duikertjes van de Hoevense kamperbewoners -:).

    Love ya!!!!


  • 25 Januari 2009 - 14:52

    Koen:

    Ola,

    2 dagen regen... ja, dat hadden jullie niet verwacht he? Ik mocht van jullie Piet Paulusma niet meer imiteren (immiteren ken ik niet, moet je toch een keer voordoen wat dat is) omdat ie te slecht was. Maar anders hadden jullie het wel geweten, haha.

    O ja, dat horloge maakt niet zo veel uit, want die oude is zo goed, dat het misschien te moeilijk is om nog een betere uit te zoeken. Ik wacht wel af.

    Verder is het een leuk verhaal, vorig jaar hadden jullie een olifant met 5 poten, nu een aap met een grote zak, ben nu al benieuwd wat jullie volgend jaar tegenkomen... waarschijnlijk een zebra zonder strepen ;)

    Fijne paar dagen nog, goede reis en tot donderdag.

    Groetjes,
    Koen

  • 25 Januari 2009 - 18:02

    Sandra:

    Ik vind het eigenlijk wel jammer dat jullie alweer terugkomen,want ik vind de verhalen echt geweldig om te lezen. Agnes als ik jou was zou ik een boek schrijven over jullie verhalen. Je schrijft erg vermakelijk. Ik bel je snel als jullie terug zijn, want ik ben benieuwd naar jullie foto's.En trouwens de rok kostte maar 100 euri.

    Groetjes
    xxx
    San

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Mijn eerste reis

Op 16 december zullen Sander en ik vertrekken naar Indonesië.We zullen eerst 4 dagen verblijven in Jakarta, voordat we naar de Molukken zullen vertrekken om daar Ambon te gaan bekijken, wat geschiedenis op te snuiven en met name de onderwaterwereld te gaan verkennen. Op 3 jaunari 2009 vliegen we door naar Maleisië, waar we bijna 2 weken de Westkust gaan verkennen met een 4Wd om vervolgens weer uit te rusten en te gaan duiken op de Malediven.
Vorig jaar liep dat wat mis, dus gaan we het gewoon weer over doen, natuurlijk weer in die prachtige waterbungalow, waar de vissen onder door zwemmen en het snorkelen al een belevenis is. Deze keer hopen we wel te kunnen gaan duiken en manta's van dchtbij te kunnen zien.
Na het zonovergoten eiland, gaan we nog even 4 dagen genieten van onze lievelings wereldstad Kuala Lumpur, gewoon om te genieten van de mensen, het eten en alle leuke verrassingen 'om de hoek'. Telkens weer zien we nieuwe dingen en komen we op plekken die de stad nog heerlijker maken dan hij al is. Tenslotte nog een 4 daagse stopover in de 1001 verleidingen stad Dubai. Want De Burj Dubai mag dan pas in juni 2009 opgeleverd worden, het zal eind januari vast al indrukwekkend zijn om te zien. Misschien even met een jeep door de duinen, of lekker je neus tegen etalageruiten drukken om al het glimmende goud te bekijken. We zitten in het oude gedeelte van de stad, dus zullen er ook nog 'echte' markten zijn, waar de lucht van de kruiden in je neus prikken en de felle kleuren van stoffen en kleden je in een fata morgana doen laten verdwijnen. Op 29 januari landen we weer in Dusseldorf, om weer terug in de werkelijkheid te belanden.
Ik hoop tussendoor deze site bij te houden met onze belevenissen, maar het is niet altijd makkelijk om ergens achter een computer te kruipen en contact met de bewoonde wereld te leggen. Omdat het toch 6,5 week is dat we weggaan, hoop ik op deze manier toch het thuisfront te laten zien wat we allemaal zullen gaan beleven.
Inmiddels zijn alle tickets geboekt, alle hotels gereserveerd en reisgidsen gelezen om zoveel mogelijk te gaan zien en ontdekken. Ons doel deze vakantie is genieten van de mensen, de onderwaterwereld en de natuur en tenslotte ook het zonnetje op een prachtig wit strand, om vervolgens weer maanden te kunnen nagenieten van alles wat ons weer is overkomen.

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2009

Koud hé?

25 Januari 2009

Aftellen is helaas gestart....

09 Januari 2009

Welcome to George Town

04 Januari 2009

Deel II is gestart.....Selamat Tahun Baru 2009
Agnes

Actief sinds 14 Okt. 2008
Verslag gelezen: 58
Totaal aantal bezoekers 6852

Voorgaande reizen:

19 April 2015 - 17 Mei 2015

Azië 2015

13 Mei 2010 - 08 Juli 2010

Van de Himalayatoppen tot aan de koraaltuinen

16 December 2008 - 29 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: