Koud hé? - Reisverslag uit Groesbeek, Nederland van Agnes - WaarBenJij.nu Koud hé? - Reisverslag uit Groesbeek, Nederland van Agnes - WaarBenJij.nu

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Agnes

30 Januari 2009 | Nederland, Groesbeek

Zo....het is zo verschrikkelijk koud....dat ik gelijk strak in mijn vel trek en er 10 jaar jonger uit zie (yeah, sure).

Ik ga nog even terug naar het laatste stuk van de vakantie....misschien krijg ik het dan wat warmer.

De 25ste zijn we met een taxi naar het vliegveld gereden, maar het was de nacht van Chinees Oud & Nieuw (Gong Xi Fa Cai)en onze chauffeur had ook spleetoogjes en geen zin om te sturen.
Met als resultaat dat we onderweg bijna haaks op een vrachtwagen botste, omdat hij een afslag gemist had en hem toch nog mee wilde pikken....en alle bochten werden haarscherp genomen. Echt niet normaal...wat een debiel joh. Gelukkig kwamen we veilig aan en deed de weegschaal bij het inchecken het niet. Mazzel, want ook hier weer te veel bagage.
De vlucht van KL naar Dubai is onze favoriete vlucht....een heerlijk vliegtuig en vooral veel lekkere hapjes en filmpjes/muziekkeuze. Dan vliegt de tijd voorbij!

Bij aankomst op het vliegveld in Dubai voelde we direct al dat de temperatuur een stuk lager was dan we de afgelopen weken gewend waren. Het is er allemaal wel strak geregeld hoor....een heel mooi en georganiseerd vliegveld. Er lopen geen enge gladde mannetjes om je heen te zwermen als vliegen om je een taxi aan te smeren...nee...hier ga je keurig in de "rij" staan en dan komt er een blinkende grote taxi voorrijden, die je voor minder dan een tientje naar je hotel brengt. (Iets minder dan 80 euro hé Marja?)
Het hotel is waanzinnig mooi...wow...een trap...die je alleen ziet in die oude Sissi films....en overal marmer en bling bling van het zilver/goud en de glans van een schoon en goed onderhouden hotel. Ohhh...echt zo mooi. De kamer zag er ook prima uit en een matras die speciaal ingevlogen was uit 'weetikveelwaarvandaan'....en je kon kiezen uit 5 verschillende kussens. Super geregeld. Een grote flatscreen tv en een gevulde koelkast met lekkere dingetjes ernaast (scoort altijd punten bij ons). De bodylotion was een beetje vreemd groen gekleurd, net als de kleur dat je ophoest als je erg verkouden bent, maar eerlijk is eerlijk....het was even wennen...maar hij rook heerlijk en smeerde ook zo heerlijk uit, ha ha ha.
Direct maar even een tukje gedaan, want we kwamen om 5 uur aan en we waren best wel moe.

De temperatuur viel 's middags gelukkig wel mee. In de zon werd het een graadje of 23. Dus lekker gewapend met teenslippers en een t-shirtje aan, zijn we lopend naar het Dubai museum gegaan, wat de geschiedenis over Dubai verteld. Het is net de Fata Morgana in de Efteling, maar dan wat educatiever.Het was echt leuk en ook zie je een filmpje hoe Dubai gegroeid is in 60 jaar, dat is onvoorstelbaar!
Recept Dubai:
Men neme 1 muffe waterput, een paar palmbomen, wat arabieren met wat stinkkamelen, een geit en 1 slimme Sjeik. Laat die Sjeik wat lurken aan een Shisha, zodat hij kan nadenken over de zin des levens....en voila....60 jaar later heb je het duurste 7 sterren hotel, een indoorski baan in de woestijn, en het hoogste gebouw van de wereld. Zo simpel is het...echt!

Doorgelopen naar de Old Souk, waar je allerlei stofjes voor jurken kunt kopen, je pakken op maar kunt laten maken, leuke en minder leuke souveniers kunt scoren en nog wat rolexjes toe. Bij de haven staan kijken naar de kleine veerbootjes die de mensen heen en weer transporteren naar de overkant van de stad. Allemaal heel sfeervol, tot de zon verdween en het kippenvel liet weten dat het tijd was om weer terug te gaan naar het hotel.
Daar stonden weer 7 nieuwe zeep/shampoo en bodylotionflesjes in de badkamer (Dus liep er weer iemand met een big smile rond in de kamer, goh, wie dan? ha ha ha)op ons te wachten en 's avonds na het eten nog een lekkere Shisha met Bailey's.

De volgende morgen (27ste) een zalig ontbijtbuffet, met vers fruit en heerlijk versgebakken broodjes, kwarkjes, vis, vlees enz.enz. Om 10 uur zijn we met een taxi naar Jumeira gereden, om te informeren of er nog gedoken kon worden. helaas, ze hadden alleen diepe duiken op de planning staan, dus dat ging niet door. Extra daagje Dubai dus in het vooruitzicht.
We konden bij het duikcentrum wel mooi het Burj Al Arab hotel bekijken aan de buitenkant, het enige 7-sterren hotel in de wereld. Het lijkt net op een zeilboot....prachtig. Er was erg strenge bewaking aanwezig, dus er binnen een kijkje nemen was te veel gedoe. Niet getreurd, want met een taxi naar Palm Jumeira gereden, waar mijn lievelingshotel ATLANTIS staat.
Daar kun je een gedeelte van het hotel bezoeken, als niet gast/logee.
Hier heb ik een tijdje rondgelopen met mijn mond open van verbazing en de WOW's en WHAH's rolde over mijn tong heen. Zo'n waanzinnig mooi hotel....met inspiratiebron de onderwaterwereld. Overal waar je kijkt zie je dat thema terug komen....plafondschilderingen, lampen, in de zuilen/pilaren en er is een enorm groot aquarium binnen, waar je duizende vissen voorbij ziet komen. Daar zijn de aquaria's in Nederland hobby aquariums naast, ha ha . Nee, dat is verdreven, maar dit is toch wel erg mooi gemaakt. Een walvishaai, roggen, bumpheads zwemmen er tussen de nepruines van Atlantis...zo sfeervol...allemachieprachie.
Om hier even van bij te komen hebben we zalige flensjes gegeten in een frans bistrootje, met mooie lounche muziek op de achtergrond en lieve bediening. (ook in het hotel hé)
Vervolgens zijn we The Lost Chambers ingegaan (kost wel 22 euro pp, maar is iedere cent waard), waar je het verhaal/de Mythe van Atlantis verteld wordt. Door middel van gangenstelsels kom je uit in allerlei "kamertjes', waar er door middel van kunstwerken en aqurariums het verhaal verteld wordt. Ja euh, ik kan het even niet omschrijven, maar goed...het is indrukwekkend om te zien...alle kunstwerken hebben met de zee te maken, met Atlantis, en zijn vooral van koper gemaakt en staan/hangen in de gangen, de kamers en ook in de aquariums. Nou ja...anders moet je maar even op internet zoeken om het te bekijken.
Buiten gekomen een heerlijk ijsje gegeten en Sander genoten van een ietwat prijzige lolly (bijna 20 euro, foutje, bedankt). We zagen nog een enorme limo voorbij komen, wow, this is Dubai!!!

Vervolgens zijn we naar de Mall of the Emirates gegaan, waar het flink shoppen is als je daar van houdt. In ieder geval hebben ze er een supermarkt.....zo groot...hahaha...echt bizar. En dan zie je een burka dame lopen, met haar bediende....die duwt dan het volgeladen karretje naar de dikke slee die buiten staat te wachten.

Tegen de avond kwamen weer terug in het hotel, waar deze oma een beetje versleten was van het lopen met slippers en de belevenissen van de dag. Dus Roomservices gebeld...en niet meer uit de kamer geweest. Daar ben ik heerlijk op mijn 2 zalige kussentjes als een prinsesje in slaap gevallen (maar wel snurken als een ouwe heks).

De laatste dag in Dubai (28ste) begon wat frisjes, maar na een uurtje buiten lopen brak het zonnetje dan toch door. Sander heeft in the old souk een arabierenoutfit gekocht en daar heeft hij de rest van de dag mee rondgelopen. )Witte jurk/rode sjaal op je kop)
We waren een beetje bang dat de mensen dat als een belediging op zouden vatten, maar juist niet. Geweldig vonden ze het. Er kwam zelfs een witte jurk vragen of hij met Sander op de foto mocht....super leuk!! We zijn doorgelopen naar Herritage/Diving Village, waar ze door middel van oude huisjes en mensen die handarbeid uitvoeren, laten zie hoe het vroeger geweest is. De parelvissers, de smid, de kledingmaker, etc.etc.
Maar...er was niemand! We hadden al in het boekje gelezen dat het vaak voorkwam dat er niemand was....om wat voor reden dan ook....jammer dus. Wel met een bootje naar de overkant gevaren, naar the Gold Souk...waar het veel te touristisch was...rolexen, goude e.d.....wegwezen dus. Nog wat rondgelopen door de stad...terug naar het hotel....waar we met moeie voetjes aankwamen...want het zijn toch flinke stukken lopen met teenslippers aan. En natuurlijk nam ik even een Starbucks koffie mee de hotelkamer in (Starbucks zit IN ons hotel....helemaal geweldig!!!), wat een verwennerij.
's Avonds allebei zalig gegeten, nog wat gedronken in het cafe en de volgende morgen naar het vliegveld gereden, voor vertrek naar Nederland.

Op het vliegveld was het een beetje een chaos, doordat het erg mistig was en er een aantal vluchten niet konden vertrekken/binnenkomen. We moesten daardoor 3,5 uur wachten. Nou ja...gratis 3,5 uur vakantie erbij....mag ook wel na het bedrag dat we moesten dokken door overgewicht van de bagage.
De vlucht zelf is prima verlopen en bij aankomst in Dusseldorf stonden Gerard en Gerda ons op te wachten. Ze zagen mij wel lopen, maar zagen even niet dat die vervelende arabier naast me...Sander was.
Geweldig!!! Heel leuk om ze te zien....en om zo warm opgevangen te worden.

Het is inmiddels de 30ste vandaag. En het nieuws van deze dag? De Gelderlander opent met: "IJskoud nachtje in bierkrattenhuis".
We zijn weer terug in de werkelijkheid.

Iedereen bedankt voor de leuke en lieve reacties....ik zal binnenkort proberen er een paar foto's bij te plakken. Lukt dat niet, dan maak ik wel een link naar 'mijn album', waar ik de foto's ook nog op moet zetten.

xx Aggie (en Sander)

• 30 Januari 2009 - 06:13

De Pico's:

Wow, echt een super vakantie geweest dus. Probeer de sfeer vast te houden want voor je het weet zit je weer in de werk sleur.

• 30 Januari 2009 - 06:23

Eline:

Welkom terug! Leuk dat jullie genoten hebben al die weken!

Moet helaas weer even verder, duties calls;-)

Geniet nog lekker even na.

Gr.
    Lienie

• 30 Januari 2009 - 06:49

Gerda En Gerard:

Graag gedaan hoor!

Nu maar weer goed sparen voor de volgende vakantie.

Wij houden het wat zulke reizen betreft voorlopig even bij dromen.

Die Arabier op het vliegveld was een top-actie, erg leuk!

Gerda en Gerard

• 30 Januari 2009 - 07:22

Trude Zusje:

Lieve agnes en sanderr.

Jullie hebben echt het ene naar het andere avontuur beleefd en dat ging ook gepaard met veel humor, enthousiasme en liefde voor de plekken waar jullie zijn geweest. Moet wel ff eerlijk bekennen dat ik nu na het lezen van het stuk "koud hé"? wel een beetje de slappe lach hebt..je schrijft zo levendig.

Jij mag dan nu wel de bibberitus hebben, maar bij mij tover je nu dus echt wel een warm gevoel door mijn zwangere lichaam heen en een warme glimlach :) op mijn gezicht (#).
    Doe maar lekker een wollen lingeriesetje aan :P en je insmeren met uierzalf en neem van mij aan dat je het dan niet meer koud zal hebben (hier sprak klazien uit HOeven).
    Fijne dag en heel veel bijkom| aanpas plezier en de groetjes aan sanderr en zijn pa en ma.
    XxxxxxX

• 30 Januari 2009 - 10:20

Marleen Zonder Max:

Mooie verhalen Agnes! Wij hebben gisteren max naar de oppas weggebracht want we gaan zo naar de kou toe; zwitserland! Ik zeg, goede reis!
    Groetjes marleen

• 30 Januari 2009 - 11:49

Sandra:

Hoi,
    Ik heb genoten van jullie belevenissen en ik bel snel.
    X
    San

Verslag uit: Nederland, Groesbeek

Op 16 december zullen Sander en ik vertrekken naar Indonesië.We zullen eerst 4 dagen verblijven in Jakarta, voordat we naar de Molukken zullen vertrekken om daar Ambon te gaan bekijken, wat geschiedenis op te snuiven en met name de onderwaterwereld te gaan verkennen. Op 3 jaunari 2009 vliegen we door naar Maleisië, waar we bijna 2 weken de Westkust gaan verkennen met een 4Wd om vervolgens weer uit te rusten en te gaan duiken op de Malediven.
Vorig jaar liep dat wat mis, dus gaan we het gewoon weer over doen, natuurlijk weer in die prachtige waterbungalow, waar de vissen onder door zwemmen en het snorkelen al een belevenis is. Deze keer hopen we wel te kunnen gaan duiken en manta's van dchtbij te kunnen zien.
Na het zonovergoten eiland, gaan we nog even 4 dagen genieten van onze lievelings wereldstad Kuala Lumpur, gewoon om te genieten van de mensen, het eten en alle leuke verrassingen 'om de hoek'. Telkens weer zien we nieuwe dingen en komen we op plekken die de stad nog heerlijker maken dan hij al is. Tenslotte nog een 4 daagse stopover in de 1001 verleidingen stad Dubai. Want De Burj Dubai mag dan pas in juni 2009 opgeleverd worden, het zal eind januari vast al indrukwekkend zijn om te zien. Misschien even met een jeep door de duinen, of lekker je neus tegen etalageruiten drukken om al het glimmende goud te bekijken. We zitten in het oude gedeelte van de stad, dus zullen er ook nog 'echte' markten zijn, waar de lucht van de kruiden in je neus prikken en de felle kleuren van stoffen en kleden je in een fata morgana doen laten verdwijnen. Op 29 januari landen we weer in Dusseldorf, om weer terug in de werkelijkheid te belanden.
Ik hoop tussendoor deze site bij te houden met onze belevenissen, maar het is niet altijd makkelijk om ergens achter een computer te kruipen en contact met de bewoonde wereld te leggen. Omdat het toch 6,5 week is dat we weggaan, hoop ik op deze manier toch het thuisfront te laten zien wat we allemaal zullen gaan beleven.
Inmiddels zijn alle tickets geboekt, alle hotels gereserveerd en reisgidsen gelezen om zoveel mogelijk te gaan zien en ontdekken. Ons doel deze vakantie is genieten van de mensen, de onderwaterwereld en de natuur en tenslotte ook het zonnetje op een prachtig wit strand, om vervolgens weer maanden te kunnen nagenieten van alles wat ons weer is overkomen.