The wedding (and a funeral) - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Agnes - WaarBenJij.nu The wedding (and a funeral) - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Agnes - WaarBenJij.nu

The wedding (and a funeral)

Door: Agnes

Blijf op de hoogte en volg Agnes

20 Juni 2010 | Indonesië, Medan

Zo....het kan nog even....want vanaf morgen zit ik tot 2 juli zonder internet, want op Gem Island hebben ze wel internet, maar zoooooo traag...dat gaat het dus niet worden.

Maar goed....een trouwerij en een begrafenis is de titel.
We kregen uit Groesbeek het nieuws dat Mieppie na 19 jaar het opgegeven heeft. Het was een kwieke dame en ze heeft het goed volgehouden.
Mieppie? Hoor ik een aantal mensen vragen? Wie is Mieppie? Mieppie is de tante van Laki, een enorme lieve schat. Ze is inmiddels keurig begraven in de achtertuin in Groesbeek.

En een trouwerij!
Vrijdag 18 juni:
Overdag even bij het station treinen wezen kijken en daarna ben ik gaan internetten en Sander is aan het zwembad gaan liggen.
We zouden vanavond verzamelen bij Frank en Erna voor de kennismaking met hun familie en vrienden, maar ik was 's morgens weer naar het ziekenhuis geweest om mijn wonden schoon te laten maken en had die dag zoveel pijn, dat we het op het laatste moment toch maar afgezegd hebben. We zijn 's avonds wel in het hotel sjiek gaan eten met een glas wijn erbij en een zalig (duur) portje na, als troost.

Zaterdag 19 juni:
Om 07:00 uur weer in het ziekenhuis, same story, auw auw auw, maar het gaat er al wat rozer uitzien, dus de wonden genezen langzaam aan.
Terug in de hotelkamer wordt het me allemaal te veel als ik mijn jurk aan trek om naar Frank en Erna te gaan, want het ziet er natuurlijk niet uit met allerlei pleisters en verband eronder. Ik voel me zo enorm rot en jank het er maar even flink uit. Ik wil eigenlijk naar huis, zo erg is het, maar sander herinnert me aan de (wijze)woorden van Monique, toen ik haar belde vanuit het ziekenhuis.Ik schiet daardoor in de lach en beur mezelf weer op om naar het feest te gaan.

Als we aankomen bij het terrein waar ze wonen, zie je overal grote felicitatieborden staan, waar de felicitatietekst van kunstbloemen is gemaakt....zo vrolijk gekleurd. Op een enkel bord is de achternaam van Frank verkeerd gespeld, maar dat is wel lachen (Kreeuseler)...is ook een rotnaam.
Het feest is al in volle gang en we gaan snel naar binnen om ons om te laten kleden in de traditionele kleding. Sander krijgt een zwart jasje aan, een barik rok en een Lonny petje (Lonny van de rijsttafel = tv programma). In zijn bandera is aan de achterkant een soort mes gestoken en hij ziet er prachtig uit. Die brede glimlach erbij, hij vind het geweldig. Alle meisjes, vrouwen en 'jonge' dames willen natuurlijk wel even met hem op de foto, dus is hij er maar druk mee.

Ik krijg gelijk een partij poeder op mijn gezicht gesmeerd en zwarte oogschaduw en potlood rond mijn ogen gesmeerd en kunstwimpers. Ik laat het allemaal maar over mij heen komen, maar als ze aan mijn haar beginnen....te touperen...trek ik even aan de alarmbel. Als alternatief krijg ik dan een bloem in mijn haar en wordt het een beetje opgestoken. Ik krijg ook een batik rok aan, waar ze aardig werk mee hebben om dat te vouden en een creme/goudkleurig kanten te foute blousje. Maar....het resulaat is wel mooi, het hoort er gewoon bij. Ik voel me wel wat opgelaten als er camera's en mobieltjes tevoorschijn komen, om ook met mij op de foto te moeten en vlucht snel met een cola naar buiten toe.

Frank en Erna zien er echt geweldig mooi uit...net een koninklijk paar.....met goud en creme/bruine traditionele kleding en in Erna haar opgestoken haar hangen slingers met bloemen. Frank heeft gouden slofjes aan en zit als een koning zo trots op het bankje in de volle belangstelling.
Na wat handjes schudden met de familie en vrienden moeten we natuurlijk eten, want dat is volgens mij heeeeeeel belangrijk op zo'n dag. Na een tijdje zie je steeds meer mensen in hun eigen kleding lopen, want het is zo verschrikkelijk warm en ik duik dan ook na een paar uur het huis in om mijn zwarte lange jurkje aan te doen...lekker luchtig. Sander gaat het volhouden tot we weggaan....respect!!! Wel 10 liter vocht kwijt, ha ha ha.

De band die de muziek verzorgt is erg goed....2 mannen met een mooie rauwe stem die allerlei liedjes zingen, van Amboneese muziek tot aan GipsyKings toe.....genieten!!
Op de dansvloer zie je vrouwen met hoofddoekjes lekke ruit hun dak gaan wat erg leuk is om te zien....normaal gedragen ze zich zo stijfjes. Het is erg gezellig en soms pakken gasten de microfoon om wat te zingen.

Een uurtje voordat het afgelopen is gaan wij er van door. Het is moeilijk om een taxi te regelen buiten Medan in een buitenwijk en Sander regelt dan ook een busje met een laadbak. Samen gaan we achterin zitten en roepen Hati-Hati (rustig aan). Die jongens brengen ons naar het hotel....super geregeld dus.
Onderweg is het zo lachen, want iedereen roept en zwaait en als de politie voorbij komt, glimlacht hij net zo hard. De mensen vinden het geweldig dat we op deze manier ons laten vervoeren. Heerlijke natuurlijke airco en veel lol....het is net een aflevering van peking Express.
Ze zetten ons keurig voor het hotel af, waar we ons opfrissen en roomservice bellen voor wat drinken en een snackje. Later op de avond eten we in het Japanse restaurant met wijn erbij om de bruiloft van Frank en Erna af te ronden en vallen we 's avonds moe, maar voldaan in slaap.

Zondag 20 juni.
Vanmorgen wederom ziekenhuis, waar ze me weer mishandeld hebben (ha ha ha), maar gelukkig voor het laatst, want morgenvroeg vertrekken we naar Kuala Terenganu en op Gem Island is geen dokter. Maar ik heb spullen meegekregen om het zelf schoon te maken en ik moet tussendoor naar het vasteland om weer onder doktersbehandeling te komen. Dat regel ik morgenmiddag wel met Irene, de manager van het resort. Mijn lieve Irene heeft al eerder dingen voor mij geregeld, dus dat gaat vast wel goedkomen. Zij weet een dokter te zitten en als ik naar een ziekenhuis moet voor de behandeling, dan kan zij dat ook regelen.

Vandaag niet veel gedaan. Klein beetje gewandeld, Starbucks natuurlijk....ha ha ha....en vanavond gaan we ergens lopen waar ze slangen en hagedissen verkopen als eetwaren in foodstalletjes. Lijkt me wel leuk om te zien.


Dus....ik hou het hier even bij....ik kom in Kuala Lumpur weer in de lucht.

Gerard en Gerda......fijne vakantie!!!

En de rest weer alle liefs van mij.
xxxx


  • 20 Juni 2010 - 11:29

    Marleen:

    Leuk zeg zo'n bruiloft! Erg bijzonder om mee te maken. Ik hoop binnenkort foto's te zien.
    Helaas was ik niet bij de begrafenis van de enige echte miepie....het is wel beter zo want ouder dan 19 kan een kat bijna niet worden. Goede reis! xx

  • 20 Juni 2010 - 14:17

    K&W:

    nie opgeven nie he!

    Je hebt V&SH overleeft, dus dit is een eitje....

    En etterende benen in Verwegistan is nog altijd beter dan GEEN zomer in NL!

    Komt goed, heb geduld.

    Veel plezier en we lezen je weer in KL!

  • 21 Juni 2010 - 11:29

    Nancy:

    The wedding daar willen wij heel graag foto's van zien, maar ik denk dat we daar nog even op moeten w8en!!!!!En die funeral, nou mieppie heeft wel een lang kattenleven gehad zeg. Gelukkig is ze nu in de kattenhemel***

    xxxx nans

  • 25 Juni 2010 - 06:05

    Gerda En Gerard:

    Hartelijk dank voor jullie medeleven rond het heengaan van Miepie.
    nu even een korte reactie, maar naar onze terugkeer van Mallorca hebben we weer contact.

    Groeten en veel liefs van een zeer zonnig Mallorca.

  • 27 Juni 2010 - 05:18

    Gerard:

    Na onze vakantie natuurlijk (i.p.v. naar)

    Gerard

  • 01 Juli 2010 - 06:48

    Gertey:

    Hoi lieve meid,

    Ik ben morgen vrij, dus wil ik je alvast feliciteren met je verjaardag morgen. Maak er een leukde dag van.

    kusjes Gertey

    PS: hoe gaat het met je voet, is het al helemaal genezen?

  • 01 Juli 2010 - 20:22

    Gerard En Gerda.:

    Hoi Jarige Job (p)
    Van Harte proficiat met deze mijlpaal. Geniet van deze speciale verjaardag.Zie verder je eigen mail.Groeten van ons en een dikke zoen!!!!

  • 02 Juli 2010 - 12:54

    Gerard:

    Lieve Agnes,

    Van mij dan ook nog even: van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een heel gezellige en feestelijke dag gewenst. Laat het maar gewoon op je af komen, dat hebben wij ook gedaan en zo pijnlijk is het allemaal niet. En Sander natuurlijk ook van harte met dit heuglijke moment.

    Veel liefs en een knuffel van mij.

    Groeten, Gerard xxx


  • 02 Juli 2010 - 14:14

    Marleen:

    Hey Agnes, gefeliciteerd met je verjaardag!45 alweer, wat gaat de tijd hard he haha.
    Hele fijne dag vandaag. Wij zijn voetbal aan het kijken, jullie ook toevallig?
    Ik zeg nog maar een keer: Goede reis! en groetjes aan mijn grote broer.
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Agnes

Actief sinds 14 Okt. 2008
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 6827

Voorgaande reizen:

19 April 2015 - 17 Mei 2015

Azië 2015

13 Mei 2010 - 08 Juli 2010

Van de Himalayatoppen tot aan de koraaltuinen

16 December 2008 - 29 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: