Over en uit met de pret.... - Reisverslag uit Groesbeek, Nederland van Agnes - WaarBenJij.nu Over en uit met de pret.... - Reisverslag uit Groesbeek, Nederland van Agnes - WaarBenJij.nu

Over en uit met de pret....

Door: Agnes

Blijf op de hoogte en volg Agnes

09 Juli 2010 | Nederland, Groesbeek

Zo....het is lekker vroeg in de morgen en dus tijd om het laatste reisverslag voor de liefhebbers te typen. Ik zal één dezer dagen de andere verslagen wat fatsoeneren.

Maar goed...het is lekker weer en dus goed om niet gelijk in warme kleren te hoeven stappen. Gerard en Gerda zijn bruiner dan wij zijn, dus jullie hebbben het allemaal heerlijk gehad de afgelopen weken met het zonnetje...dus....ik wil geen geklaag horen, ha ha ha.

Ik zal nog even terug gaan naar KL met het verslag.

Maandag 5 juli hebben we de huurauto opgehaald bij Hertz en voordat we 200 meter verder waren, werden we al aan de kant gezet door een meneertje de agent op een motor. Sander had zijn riem niet om en we waren een beetje aan het slingeren bij de keuze voor een afslag. Tja, dat krijg je na al die drank ;-)
Hij wilde zijn rijbewijs zien en de vragen werden afgevuurd, waaronder:
- Agent: "heeft u al vaker een bekeuring gekregen"?
- Sander: (even stil, om zijn lachen in te houden) en dan "af en toe meneer de agent".
De agent neemt wat gegevens op en loopt rond te auto en legt uit hoe je een bekeuring moet betalen in dit land. "je gaat naar een willekeurig politiebureau en je rekent daar af".
Sander vraagt of hij een afschrift van de bekeuring kan krijgen, waarop de agent reageert met 'wil je een bekeuring dan?'.
Nee, natuurlijk niet, maar u verteld ons net hoe we de bekeuring moeten betalen! Nee....die krijgen we niet, want we zijn te gast in dit land!!!!
We snappen het even niet meer, maar komen er goed vanaf, ha ha ha.
De agent wil nog wel even voor ons uit rijden, zodat we weer op de goede weg komen, maar we wijzen dat vriendelijk af en vervolgens snel onze weg.

We rijden via de highway naar Melakka toe, waar we lekker door de straten heen lopen en tempels bezoeken. We steken wat wierook aan voor ome Cor en voor Mieppie, om hun een goede laatste reis toe te wensen.
Terug naar KL rijden we via de binnenwegen.

De volgende dag willen we naar een studiehuis voor Monniken, maar dat is moeilijk te vinden als je een goedkoop VVV wegenkaart hebt. Maar dat maakt niet uit, we zien van alles en nog wat onderweg. Rond de middag zitten we redelijk in de buurt en besluiten bij een plaatselijk strandje wat te eten/drinken.
De vrouw van het eethuisje maakt heerlijke nasi voor ons en ondertussen zitten haar 3 (van de 12) kinderen bij ons aan tafel. We hebben grote pret, want het zijn 3 vrolijke dondersteentjes. De jongste is een prachtig meisje en alles wat ik doe, doet ze na. Ze heeft een stoel naast me gezet en heeft inmiddels mijn zonnebril op, wat er zo grappig uitziet.
Hun moeder excuseert zich voor de kinderen, maar wij geven aan dat we het prima vinden.
Na het eten gaan we naar het strand en de kinderen zien dat als een vrij kaartje om het water in te mogen, want dan letten wij wel op ze.
Het is zo leuk en gezellig en genieten van die 3 vrolijke schatten! Het voelt als of we weer even op Ambon zijn.
(We hebben 2 van de 3 zo leuk op de foto staan, ik zal deze later wel een keertje toevoegen, want het bestand is veel te zwaar)

Na een half uur waterpret rijden we door naar de monniken en komen uit bij een gebouw met prachtig aangelegde tuinen en beelden. We lopen er doorheen en nemen wat foto's.
Vervolgens gaan we weer rijden richting de Batu caves, maar ook nu is het moeilijk te vinden zonder een goede wegenkaart. We zien de bordjes wel, maar op een gegeven moment niet meer en rond een uur of 18:30 geven we het op en rijden we KL in en gaan een heerlijke frappucino scoren bij Starbucks onder de Petronas torens.....ook leuk, ha ha ha. (en we hoeven hier geen 270 treden te beklimmen)

De laatste dag gaan we 's middags nog even KL in om te zoeken naar wat kleine cadeutjes en voor mezelf een leuk souveniertje.
De avond sluiten we af met koffers inpakken en met wat drankjes, want slapen lukt voor geen meter.

De dag van vertrek verloopt soepeltjes...snelle incheck, goede stoelen, prima entertainment bij de Emirates tijdens de vluchten.
Op Dusseldorf worden we opgewacht met warme welkom thuis omhelzingen door Gerard en Gerda en rijden we naar Groesbeek, waar we later op de avond versleten in slaap vallen.

Zo....de reisverslagen staan op de site...zoals ik al eerder melde zal ik ze binnenkort wel eens bijwerken, want ik heb zoveel details bij de laatste 2 weken, maar heb dat dagboek niet bijgehouden. Als ik de foto's erbij hou, dan komt er vast weer structuur in het verhaal.

Ik spreek/zie jullie allemaal snel weer...vandaag ga ik meneertje Laki ophalen! Prioriteit nr. 1 ;-)

Liefs van Aggie

Ik zie jullie gauw !
    Dikke kus !

• 09 Juli 2010 - 08:06

Sandra:

Gezellig hoor dat jullie weer thuis zijn. Ik bel je snel!!!
    X

• 09 Juli 2010 - 18:46

Zusje:

Lieve allebei!

Grappig dat jullie nog ff in een soort van avontuurtje zaten met de agent en een avontuurtje met de 3 strandkindjes voor dat jullie richting europa vertrokken!Vind het zo apart om te lezen dat je dan in een tempeltje wierook voor ome Cor en Mieppie doet branden, zoiets moet je hier niet doen dan hoesten de mensen gelijk hun longen eruit met die zware tempelwierook hiiiih en dan zou gelijk de reis van de zieltjes verstoord zijn -:)!
    Fijn en leuk dat je je reisverslagen nog gaat aanpassen!!Wat is frappucino nou eigenlijk?Cappucino met een oosters tintje/arromaatje?
    Lieve en mooie exotische bloem wij wensen je een heerlijke nachtrust in je eigen bedje toe met
    laki en morgen gaan we ff lekker plakhuggen!!
    XxxX aan tante trein en ome spoorwegbouwer van de lotustempelwachters!