Duiknirvana in het Alor Archipelado - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Agnes - WaarBenJij.nu Duiknirvana in het Alor Archipelado - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Agnes - WaarBenJij.nu

Duiknirvana in het Alor Archipelado

Door: Agnes

Blijf op de hoogte en volg Agnes

14 Juni 2010 | Indonesië, Batavia

Op donderdag 27 mei zitten we samen op het balkon voor ons huisje met een schitterend uitzicht op zee en de eilanden Alor en ternate. Het enige dat je hoort zijn krekeld, een kabbelende zee en af en toe wat gefladder van vogels of insecten.
Toen we 's middags aankwamen met het kleine propellervliegtuigje op Alor Island en naar de boot reden, was het net of we weer in Ambon waren. Het is er zo groen en een prachtige zee en de mensen zwaaien en roepen nara je als ze je gezicht door het raampje van de auto zien....geweldig.
Het huisje is zo'n 250 meter van het restaurant vandaan en we hebben alle privacy (als er geen locale voorbij komt lopen dan he). Het strand is erg groot, maar dat komt omdat het extreem eb is, want het is volle maand.
Om 19:00 uur eet je gezamelijk, soort buffet. Neya, de vrouw van Gilles (de eigenaar) kan fantastisch kokoen en we eten de komende 2 weken op 1 dag na alleen maar vis en eten dingen die we nog nooit gegeten hebben (favoriet is nu Casave...hmmm)
Op de eerste avond hoor ik een geluid, waarvan ik denk dat het iemand zijn ringtone is, maar nee, het is een gekko. Bizar grappig geluid.
We zijn de komende 2 weken vroeg in d emorgen wakker door de zon die opkomt en dat is iedere dag tussen 5:15 - 06:00 uur. Dag uislaapdag....maar wel weer lekker, want we duiken toch al vroeg in de morgen en dus kunnen we op ons gemakkie ontbijten.

Het duiken hier is werkelijk waanzinnig mooi. Zulke mooie gekleurde koralen en anemonen en vissen. Ook allerlei kleine dingen zijn er te zien, zoals bijvoorbeeld het ienieminie Pygmeezeepaardjes...wow...gewoon op het huisrif...24 meter diep op een waaier...samen met zijn andere 6 -7 broertjes en zusjes.
We maken supermooie duiken in dit gebied en ook al is de eigenaar in het begin een beetje een norse fransoos....later kan hij met grote regelmaat ook glimlachen.
Meestal zagen we aan zijn gevulde onderbroek dat het een leuke duik voor hem was geweest...sjee...over frankrijk en stokbrood gesproken....gelukkig is de camembert ons gespaard geleven.
Echt waar...we hebben zoveel (onderbroeken) lol gehad hierover. Als hij na het duiken op de boot kwam en zijn duikpak uittrok, dan stond hij in zijn onderbroek en vroeg Sander aa mijn of Gilles lekker gedoken had en ik wilde maar niet kijke, want dan kreeg ik weer de slappe lach.
En wie mij goed genoeg kent...weet dat ik een kruizenkijker ben....nou echt...dit was mindblowing!!!

We hebben hele leuke mensen ontmoet...Junko...de Japanse lieverd...die daar de duiken begeleid. Zo'n vrolijk enthousiaste meis, die we al snel in ons hart hebben gesloten. Heel veel plezier mee gehad. Ook kwam er een buurman van hara ouders duiken....Naoki...die man vond alles prachtig en was nog enthousiaster. Het is zo leuk als je met ze praat.....de ohhhh en ahhh's...zoals die Japanners dat kunnen...waren fantastisch. Jammer dat hij na 5 dagen weer terug naar huis ging. Maar daarna kwamen Jean-Marie en Kikka (ook een Jappanner), waar we ook een hele leuke tijd mee gemaakt hebben. Jean Marie kan geweldige verhalen vertellen...bizarre verhalen over duiken in Afrika...wow...die man moet een boek gaan schrijven. Kikka is een professionele onderwaterfotograaf, die nog foto's maakt met rolletjes. Na onze vakantie kunnen we deze op zijn site terugvinden.

Tja...en verder...over dit paradijs? We hebben hier 14 dagen genoten...echt waar....en ook al hebben we iedere dag zalig gegeten...Sander was 3 kilo kwijt en ik 5 kilo..dat was vooral omdat er geen snickers/dropjes te krijgen waren ;-)

We zijn ook nog naar een dorpje gelopen, maar dat zijn ook weer zulke verhalen, dat ik wel kan blijven tikken.
Ik ga na de vakantie een boekje maken met meer details en de foto's erbij.

helaas is mijn camera vanmorgen weer gestopt....zelfde probleem als in Sri Lanka...hij doet helemaal niets meer. Gelukkig heeft Sander nog een camera....maar het enige wat ik nu toe kan voegen zijn 2 foto's die ik met mijn mobiel genomen heb.

We zitten nu in Jakarta...wandelen de stad een beetje rond...heel erg leuk...en gaan straks een bioscoopje pikken...euhhh...ja...een onderwaterwereldfilm...!! Afkicken.

Iedereen hee veel liefs van ons....en als ik morgen tijd heb, check ik mijn gmail even en beantwoord ik mijn mailtjes.

Dikke pakkerd allemaal.

  • 14 Juni 2010 - 09:25

    Nancy:

    Hoi lieve Agnes en Sander,

    Wat een geweldig verhaal weer. Jij kan zo mooi schrijven zeg, ik zou zeggen schrijf zelf ook eens een boek. Zou een bestseller worden echt wel ouwe kruizenkijker (hihihaha) Geniet er nog lekker mop en verheug mij alweer op het volgende verhaal!!!!!

    Dikke xxxx nans

  • 14 Juni 2010 - 16:57

    Monique:

    Hallo,
    Wat leuk om weer wat te lezen van jullie.
    Kijk er naar uit al weet ik dat het een heel type werk is.
    Met Laki gaat het goed al hellemaal thuis behalve met in bed slapen, dat heeft hij alleen maar bij Swen gedaan.
    Bij mij komt tie af en toe s`ochtends maar als tie ziet dat ik het door heb is tie weg.
    We pakken Laki wel op om te kroelen en dat laat hij ook toe en geniet er ook nog van.
    Voor de rest gaat hier alles zijn gangetje.
    Dikke kus van Moos

  • 14 Juni 2010 - 19:13

    Sandra:

    hey hallo
    Leuk om weer een verslag te lezen, en ik heb er weer van genoten. Je moet echt een boek gaan schrijven.
    Groetjes aan Sander
    Dikke kus

  • 14 Juni 2010 - 20:43

    Gerard En Gerda:

    Hallo lieve mensen.
    Net jullie uitgebreid verslag gelezen, hardstikke leuk we zaten er echt weer naar uit te kijken, maar zijn weer helemaal bij.Alles gaat naar wens begrepen wij en dan over enkele dagen naar die bruiloft. We kijken regelmatig in je verslag Agnes erg handig.
    Geniet nog lekker, wij gaan a.s. zondag op vakantie en hebben er ook zin in, alleen gaan wij een week!!! Verschil moet er zijn. Groeten van ons.

  • 15 Juni 2010 - 11:15

    Susan:

    Hoi meissie en Sander,

    Tja, wat moet ik nog toevoegen aan de antwoorden die je ook van anderen krijgt. Zeker moet je een boek schrijven, je schrijft heel leuk, boeiend en enthousiast. Maar blijven jullie voorlopig nog maar genieten, het gaat toch al heel erg (te) snel. Ook ik kijk weer uit naar je volgende verslag. Nogmaals, nog heel veel lol en tot schrijfs.
    Liefs van Susan xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Agnes

Actief sinds 14 Okt. 2008
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 6828

Voorgaande reizen:

19 April 2015 - 17 Mei 2015

Azië 2015

13 Mei 2010 - 08 Juli 2010

Van de Himalayatoppen tot aan de koraaltuinen

16 December 2008 - 29 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: