De Taj Mahal - Reisverslag uit Delhi, India van Agnes - WaarBenJij.nu De Taj Mahal - Reisverslag uit Delhi, India van Agnes - WaarBenJij.nu

De Taj Mahal

Door: Agnes

Blijf op de hoogte en volg Agnes

26 Mei 2010 | India, Delhi

Selamat Pagi allemaal,

De meeste lekker aan het werk, om maar zo snel mogelijk die vakantie in het vooruitzicht te krijgen? Wij zijn langzamerhand al aan het afbouwen....jammer...want het is een heerlijke reis.

Ik lees net al jullie grappige berichtjes...hartstikke leuk om te lezen. Ja...ik mis jullie ook xx xx

Ik ga maar verder met het reisverslag, want daar zitten de meesten tenslotte op te wachten. Leuk om te lezen dat jullie er van genieten.

Okay dan...back in time...Taj Mahal.

Het hotel in Delhi is super mooi en sjiek. 's morgens heerlijke ontbijtjes en 's avonds zalig dineren...maybe iets te sjiek voor ons, maar dan voelen we ons nog meer VIP's dan normaal. Moet je van genieten...toch?
Tegenslag voor Sander in Delhi, want iemand in de regering (partij voor de dieren, ha ha) heeft besloten dat er geen slangenbezweerders meer op straat hun kunsten mogen tonen met de cobra's. Zucht....en dan beginnen ze in Delhi. Zit hij er al jaren op te wachten...forget it!
Maar goed....het is allejezus warm in Delhi, dus als we een ochtend en halve middag ronddwalen en 600 verkopers van ons afgemept hebben, vallen we half dood op het bedje bij het zwembad neer, want daar is het maar 40 graden. Heerlijke Frappucino gedronken (kost maar een tientje....wahhhh)...en moet even terug denken aan mijn vakantie in Griekenland, waar Maria heerlijke frappucino's maakte. Maar hij was het geld waard en zelf Sander vond het heerlijk. De rest van de dag en avond niets bijzonders gedaan.

Disdag 25 mei.
's morgens om 07:00 uur opgehaald bij het hotel en op weg naar de Taj Mahal met een heerlijke luxe auto + chauffeur. Het is 4 uur rijden, dus dat heb je wel nodig. Onderweg kom je van alles tegen: kamelen met giga grote vrachten op hun rug, overvolle bussen en mensen er nog extra boven op, koeien die overal rondlopen en het verkeer lam leggen en een soort tractor met grasmaaiermotor erop, die de mensen hier zelf maken. Echt prachtig om te zien allemaal en voor je het weet zijn die 4 uur voorbij. Halverweg stopten we bij een restaurant om wat te drinken en wat zien we daar?? 2 jongens met cobra's en een fluit. Geweldig!!! Jonge slangenbezweerders. Dus rap die cola naar binnen en buiten bij die jongens wezen kijken en foto's gemaakt. Sander vroeg op een gegeven moment of hij ook een deuntje mocht fluiten en dat was geen probleem. Maar er kwam totaal geen melodie uit....vals getetter...waarschijnlijk is die cobra nu klaar voor het gesticht..ha ha ha.
Maar goed...doorgereden naar de Taj Mahal en halverweg Agra stapte er een locale gids in de auto, waar we eigenlijk niet op gerekend hadden...we zoeken het liever zelf wel uit. Aardige vent hoor...maar hij praat een beetje zalvend. Can we see that building? " oh yes sir....what ever you like/want sir"....je kent het wel...zulk onderdanig gelul...niks voor ons. Maar goed...neem die man op sleeptouw en we zien het wel als we er zijn. (we hebben hem waarschijnlijk ook al betaald, ha ha ha)
Laatste gedeelte naar de Taj Mahal moet je door een straatje met vervelende verkopers en dan nog door een controle heen. Aansteker inleveren en mijn snoepjes ook!! Mijn snoepjes ook? Joh...vieze hoofddoektrut...afblijven jij....snoep is heiliger dan Allah....opzouten. Dus ik denk...ik neem hun taktiek over en ga een zielig verhaal ophangen. "I'm having problems with my sugarlevel....I need the candy". Trillend handje erbij....helemaal super...het werkt....de helft van de zak mag ik houden, ha ha ha.
De entree tot de Taj Mahal is geweldig mooi en het gezichtsbedrog dat hij steeds verder weg loopt is grappig om te zien. Omdat het 49 graden is (echt waar!bizar!), is het vrij rustig voor Indiaase normen en kunnen we zelfs mooie foto's maken. De gids verteld ons allerlei weetjes en na 2,5 uur is het welletjes geweest en zijn we verhit naar de auto terug gegaan. De gids had voor ons nog een paar 'gratis' foto's geregeld via 'een vriend',maar die waren zo ontzettend lelijk en waarschijnlijk op een computers bijgekleurd etc....dat we zeiden dat we die niet hoefden.
Een dikke pruillip kwam op bij die man en je zag hem haast denken' rare gasten zijn dit'. Fantastisch.
Op de terugweg gingen we lunchen, maar voordat we weer in zo'm locale ruktent zouden belanden, zagen we ineens een Pizzahut langs de weg....dus wij aangeven dat we daar wilden eten en vervolgens richting hun uitgekozen tentje zouden lopem. Nou...nu waren we helemaal debiel in hun ogen hoor...maar ja....ik heb die rijst en vieze drilvleesjes in die eettenten wel gezien.....dus hebben we samen zalig zitten smullen van een pizza margarita met ananas. Hmmmmmm. Tijdens de verdere terugreis nog wat foto's geschoten en wat cola gescoord. 's avonds zalig tomatencremesoepje en wienerschnitsel(ook zo'n heerlijk authentiek Indiaas gerecht) en tevreden de mand in.

De volgende dag, 26 mei. hoorde we dat Air India staakt.....en moeten even aan Astrid denken van Renaisance reizen die ons Air India afraadde. Gelukkig maar, want iets daarvoor was er al een vliegtuig gecrasht...en nu die staking.
We lopen naar het Gandhimuseum, maar de hitte buiten is zo extreem, dat we terug gelopen zijn en de rest van de dag bij het zwembad gelegen hebben. 's avonds pikken we de vlucht naar Jakarta, waar we dolle pret hebben gehad omdat een vent die op Prem Radharadhakishun lijkt een beetje problemen had met het toilet....hoe moet hij open? Hoe kom ik er in? En....kan hij van binnenuit wel op slot? We zaten samen te wachten tot er iemand kwam en die deur opendrukte en die vent met zijn broek op zijn knieen zou zien....en omdat we het al visualiseerde, kregen we de slappen lach, maar kwam Prem er toch weer vanaf zonder problemen. Maar omdat wij bleven lachen had hij wel door dat het om hem ging en kregen we een dodende blik terug. Maar goed...die man heeft nu de bijnaam Prem Drukjes...dus als we naar de wc moeten, dan gaan we even op bezoek bij Prem Drukjes.

Na een lange reis komen we aan in Kupang, waar we overnachten in het Kristelhotel.

Ik ga straks verder...want ik ben nu al een uur ingelogd en ik probeer zo het volgende reisverslag in Alor nog af te ronden. Dan ben ik weer bij.

Tot strakkies of tot morgen allemaal!!

• 14 Juni 2010 - 07:56

Suus!:

Heyyy!!!

Agnes en Aanhang!!

wat een mooie verhalen man! :-) ik wil ookkkk!!!!!

Geniet er van, wnat voor je het weet.. zit je weer hier in NL.. en dat is ook neit alles :-)

• 16 Juni 2010 - 06:35

Eline:

Hey Agnes,

goed om te horen dat jullie ervan genieten, had ook niet anders verwacht. Ga nu even je update lezen over het duiknirvana;-) leuk tijdverdrijf dit in de saaie uurtjes op m'n werk;-)

Veel plezier nog.