3 weekjes te gaan........ - Reisverslag uit Papendrecht, Nederland van Agnes - WaarBenJij.nu 3 weekjes te gaan........ - Reisverslag uit Papendrecht, Nederland van Agnes - WaarBenJij.nu

3 weekjes te gaan........

Door: Agnes

Blijf op de hoogte en volg Agnes

21 April 2010 | Nederland, Papendrecht

Van de Himalayatoppen in Nepal tot aan de koraaltuinen in Alor.

Dat is de titel van de komende reis.
13 mei is het weer zover, dan vertrekken we voor een mooie en (nooit te) lange reis naar Azië.

De paspoorten liggen al klaar bij het visumbureau voor de aanvragen van Nepal en India.
De koffers staan nog niet klaar en het verzamelen van spullen is ook nog niet begonnen, maar het aftellen zeer zeker wel.

Het plannen van deze reis heeft een hoop voorbereiding gekost, want we hadden diverse bestemmingen in onze gedachten. Maar zoals altijd, willen we veel te veel en hebben we veel te weinig tijd.(Toch maar een staatslot kopen dan?)
Zucht, maar goed, alles is inmiddels geregeld, mede dankzij de lieve meisjes van Thomas Cook.

In de eerste planning stonden Beijing, Tokyo en een stop overtje Hong-Kong China, maar het werd toch weer allemaal te duur of we waren te veel aan het vliegen, wat dan weer onnodig overstap en/of wachttijd kost. Nepal stond al sinds 2003 op ons gezamenlijk lijstje, maar dat kwam er maar niet van...tot dit jaar! Wat er ook gebeurd....Nepal blijft!!

Uiteindelijk hebben we op het laatste moment gekozen om Papua/Irian Jaya (Raya Ampat) te laten vervallen en voor een duikplek elders in Indonesie te kiezen. Voor Raja Ampat en Irian Jaya hebben we meer tijd nodig en ook meer voorbereiding, dus zetten we het op ons verlanglijstje voor een volgende reis. Geen peniskokers dus.....maar wie weet wat we tegenkomen op onze nieuwe bestemming, want daar zitten ook nog 'oud' papua's.
Het is dus de Alor archipello geworden en dit ligt tussen Flores en Timor. Wat een super mooie locatie is na 2 weken cultuursnuiven in Nepal.
In Nepal zullen we vast en zeker een hoop gaan zien en beleven, wat we vervolgens dan toch even moeten verwerken. Kijk alvast op www.alor-divers.com als je wilt zien waar we straks de koraaltuinen gaan afstruinen naar al 'het kleine spul", zoals bijvoorbeeld zeepaardjes.

Na Alor reizen we door naar Jakarta. Hier verblijven we een paar dagen en bezoeken dan ook vrienden die we tijdens de vorige reis op de Molukken ontmoet hebben. Rita en Guido wonen daar en dus kunnen we deze kans niet voorbij laten gaan. Wie weet laten zij ons plekjes zien, die we zelf nooit gevonden zouden hebben.

Vervolgens vliegen we door naar Medan voor de bruiloft van Frank en Erna. We worden daar in traditionele kleding gestoken en zullen een echte Indonesische bruiloft van heel dichtbij mee gaan maken.Het lijkt ons heel bijzonder en voelen ons vereerd dat we erbij mogen zijn.

Maleisië kan natuurlijk niet ontbreken als we in de buurt zijn en dit jaar hebben we besloten om weer terug te gaan naar Gem Island, omdat je daar zo enorm kunt ontspannen.En Irene, die lieve schat, wacht ons dan vast weer op en regelt het beste huisje voor haar speciale gasten. Het eten, het resort met de mooie uitzichten en vriendelijk personeel + het duiken met het gezelligste en enthousiaste duikteam dat er we tot nu toe tegengekomen zijn. Azam en Selena + crew.

Als sluitstuk staan er 7 dagen Kuala Lumpur in het reisschema gepland, wat vast weer veel te weinig zal zijn, ha ha ha. Als we aankomen op het vliegveld en vervolgens met de taxi de stad tegemoet rijden, komt vanzelf die skyline in beeld en dan worden we altijd helemaal gelukkig.(zie foto) Het voelt dan als een soort thuiskomen.

Ik heb een reisschema gemaakt met foto's en informatie over de plekken waar we verblijven. Deze geef ik aan de "achterblijvers" (familie en close friends)
Ik ga echt proberen om tijdens de vakantie de reisverslagen bij te houden op deze site, zeker omdat veel mensen dat de vorige keer erg leuk vonden.

Onze kleine jongen, meneertje Laki, zal 2 maanden bij Monique logeren zodat hij lekker met zijn broertje Koos kan ravotten. We zullen hem vast gaan missen, maar weten ook dat hij geen betere plek kan krijgen.
(zie foto's)
Hopelijk wil hij ons na 2 maanden nog wel zien?! (Trouwens, als we terug komen is er, insjalah, weer een nieuw nestje met broertjes en zusjes, dus dan ruilen we hem gewoon in, ha ha ha.

Tot later...vanuit de Nederlandse laagvlaktes of vanaf de Nepaleese hoogvlaktes.

Agnes

Hieronder zijn nog wat filmpjes op Youtube:
Nepal, mijn favoriete fimpjes

Alor Divers:

Dwarika’s (hotel in Kathmandu)

• 21 April 2010 - 18:07

Koen:

Koos mag wel een keer naar de sportschool, haha.

• 21 April 2010 - 21:26

Gerda En Gerard:

Geniet maar vast van de voorpret. Wij hebben na een kleine week onzekerheid vanwege die Ijslandse vulkaan, met die onmogelijke naam, toch mazzel dat Koen en Gerard morgen toch naar Barcelona kunnen vliegen.

• 22 April 2010 - 06:19

Willeke:

Ik wil ook naar KL......

• 22 April 2010 - 06:40

Eline:

Ben net terug maar als ik dit zo lees wil ik ook weer weg;-) Ik weet zeker dat we weer zullen genieten van jullie reisverhalen. Geniet alvast van de voorpret

• 26 April 2010 - 19:47

Marleen:

Passen jullie op voor de lijken die in de rivier drijven in India ;-)....Ik ben niet jaloers hoor haha.

• 15 Mei 2010 - 13:00

Gerda En Gerard:

Dat was leuk! Live uitzwaaien, waarbij jullie ons vanuit het vlietuig nog zagen op het uitzwaai-platform en jullie sms-ten.
    Wij wensen jullie in elk geval heel veel plezier overal tijdens deze "halve wereldreis".

Veel liefs uit Groesbeek